Köp- & leveransvillkor
1. Om Österlens Poolcenter AB
- Företaget har sitt huvudkontor i Tomelilla. Företagets postadress är Tylegatan 3, 273 97 Tomelilla.
- Vill du komma i kontakt med oss, skicka ett mail till butik@osterlenspoolcenter.se lämna dina kontaktuppgifter och berätta om ditt ärende så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
- När du har slutfört din beställning i webbutiken skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
- Är något fel i orderbekräftelsen kontakta oss omedelbart via e-post till butik@osterlenspoolcenter.se.
3. Leverans
- Våra normala leveranstider är 1-5 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
- Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) kontakta oss på e-postadress: butik@osterlenspoolcenter.se. En fraktavgift tas ut på order under 1000:-. För närvarande ligger fraktavgiften från 99:- vid köp under 1000:-. Vissa produkter klassas som skrymmande gods och får därför ett annat fraktpris som visas i varukorgen.
- Vi skickar normalt sätt med DB Schenker. Se nedan om deras leveranser. Se ditt närmsta utlämningsställe hos DB Schenker här: DB Schenker.
- Om en vara avviker mot normal leveranstid kontaktar vi er via e-mail för att meddela beräknad leveranstid. Du har rätt att annullera din order om leveranstiden inte passar dig.
- Har du beställt flera varor kommer de i största möjliga mån att sampaketeras. Skulle vi vara tvungna att delleverera står Österlens Poolcenter AB för den extra fraktavgiften.
- Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Österlens Poolcenter till kunden så är Österlens Poolcenter betalningsansvariga. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Österlens Poolcenter så är kunden betalningsansvarig. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart reklamera detta till fraktbolaget.
- För paket som inte löses ut inom 14 dagar, förbehåller sig Österrätten att debitera kunden för vår fraktavgift, returfrakt samt expeditionsavgift till oss. F.n 220 kr. Observera att ej outlösta paket gäller ej som retur.
- Reklamationer: Om en vara skulle vara felaktig, defekt eller felexpedierad så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail butik@osterlenspoolcenter.se så vi kan rätta till felet. Ersättningsleveranser sker naturligtvis helt utan kostnad.
- Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Samtliga frakter till oss skall ske med företagspaket då vi inte har möjlighet att hämta ut vara på uthämtningsställe.
4. Priser
- Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
- Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
- Fraktkostnader och andra avgifter redovisas innan du bekräftar köpet.
5. Betalsätt
- Klarna Checkout:
Österlens Poolcenter AB samarbetar med Klarna AB och använder oss av deras tjänst Klarna Checkout. Klarna Checkout är ett smidigt sätt för dig som kund att handla med.
Du kan välja mellan följande betalningssätt:
– Kortbetalning (0:-)
– Faktura (14 dagars kredit 0:-. Se Klarnas villkor här)
– Dela upp din betalning (aviavgift 29:-/månaden. Se Klarnas villkor här)
– Direktbetalning till bank
Se fullständiga villkor för Klarna checkout här.
För information om din betalning kontakta Klarna via: https://www.klarna.com/se/kundservice.